Reklama

Wyjeżdżając do Australii staniesz przed wyborem nowego operatora sieci. Musisz wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak dostępne pakiety internetowe, zasięg czy rodzaj umowy. Wszystkie główne miasta są objęte większością sieci, jednak już w niektórych obszarach na szeroko pojętej prowincji korzystanie ze smartfona może być problematyczne. Jak więc wybrać odpowiedniego dostawcę telefonu w Australii?

Operatorzy sieci komórkowych w Australii

Podczas gdy na antypodach jest wielu sprzedawców telefonów komórkowych, w istocie działają tylko czterej główni operatorzy telefonii komórkowej:

  • Telstra – wiodący australijski dostawca telefonów komórkowych, urządzeń mobilnych, telefonów domowych i internetu szerokopasmowego;
  • Optus – posiada około 30 pakietów osobistych i 8 dla biznesu;
  • Vodafone – obejmuje głównie miasta i większe obszary wiejskie;
  • Virgin Mobile – korzysta z sieci Optus i działa na podobnych zasadach.

Dostawcy ci oferują szereg opcji, takich jak:

  • oferty pakietowe – obejmują limity danych w konkretnych okresach;
  • abonamenty – określają miesięczną opłatę przez określony czas, zwykle od 18 do 24 miesięcy. Te opcje umożliwiają wybór pakietu minut, danych i smsów;
  • karty – pozwalają lepiej kontrolować wydatki;
  • pakiety danych – zalecane, jeśli często korzystasz z internetu.
Reklama Booking.com

Kilka porad dla przyjezdnych

Istnieje wiele różnych planów telefonów komórkowych i opcji zakupu do wyboru, szczególnie jeśli potrzebujesz danych lub opcji roamingu międzynarodowego. Zanim zdecydujesz, zapoznaj się z ofertą różnych sieci.

Jeśli właśnie przyjechałeś do Australii, najlepszym rozwiązaniem może być telefon na kartę, ponieważ większość operatorów nie oferuje umów ani planów bez dowodu zatrudnienia lub stałego zamieszkania (np. na rachunku za media lub najem lokalu). Najlepiej sprawdzić, jakie są konkretne wymagania, rozmawiając z dostawcą telefonu.

Jeśli masz własny telefon sprawdź, czy jest on zgodny z australijską technologią GSM. Jeśli Twój telefon jest kompatybilny, potrzebujesz tylko karty SIM i abonamentu (doładowanie konta co miesiąc lub w razie potrzeby). Jeśli nie, to dostępne są pakiety, dzięki którym można dokonać uaktualnienia telefonu, jeśli podpiszesz umowę z dostawcą sieci, takim jak Telstra, Optus lub Vodaphone. Najpierw jednak upewnij się, że jesteś w stanie zaakceptować okres obowiązywania umowy, gdyż jej przedwczesne rozwiązanie często jest problematyczne i kosztowne.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Podaj nazwę użytkownika